Zipp-wielen Bijgewerkt Met Nieuwe Hubs En Meer

In de fabriek ingestelde lagervoorspanning zou een aantal problemen moeten verhelpen; 30 Course-remmen en Tangente-banden krijgen upgrades; en wielen dalen in prijs

Matt Phillips

Terwijl zustermerk SRAM aantoonbaar een van de grootste productverhalen van het jaar is met de officiële aankondiging van zijn draadloze collectie, is de nieuwheid in Zipp een beetje kleiner, maar nog steeds opmerkelijk.

Alle Zipps spaakwielen krijgen een nieuwe naafcollectie. Genaamd 77/177, de grootste upgrade is de verschuiving van door de gebruiker instelbare en ook naar in de fabriek ingestelde lagervoorspanning. Lagerproblemen zouden het grootste probleemgebied van de verstelbare naven zijn, deels omdat verkeerd afgestelde voorspanning (te los of te strak) de lagers voortijdig zal slijten en beschadigen. Dus voor Zipp is de preload in de fabriek en dat is dat (hopelijk).

De grootste update voor Zipp’s spaakwielen is de verschuiving van door de gebruiker instelbare en in de fabriek ingestelde lagervoorspanning. Matt Phillips

Bovendien krijgen de naven 17 mm assen die, zeggen vertegenwoordigers van het bedrijf, het gevoel en de stijfheid verbeteren, en ook de levensduur van de lagers verbeteren, omdat “dingen blijven waar ze horen”. De overmaatse assen zijn ook compatibel met steekassen met de eindkappen van Zipps schijfremnaven, hoewel er niet veel velgremfietsen zijn met steekassen eromheen.

Driver bodies worden aangeboden voor SRAM/Shimano 11-speed, Campagnolo en SRAMs XD driver voor zijn 10-42 cassette. Betrokkenheid gebeurt in 10 graden – dat is vrij standaard voor een straatcassette, en stevig in de niet-traag / niet-snelle zone.

Er is geen algehele gewichtsverandering aan de naven, hoewel het gewicht opnieuw is uitgebalanceerd: de achterkant is 5 gram lichter dan voorheen, met de voorkant 5 gram zwaarder.

In een verrassende (en welkome) aankondiging zei het bedrijf dat een efficiëntere productie een prijsverlaging van een paar honderd dollar per wielset mogelijk heeft gemaakt. Bijvoorbeeld, een 404 Firecrest carbon buisvormige wielset valt op:

Zipp 30 Course aluminium draadwiel. Zipp

Aan de andere kant van het Zipps-wielsetspectrum kondigde het bedrijf het nieuwe 30 Course aluminium clincher-wiel voor velgremmen aan. Verkopend voor het gebruik van een geclaimd gewicht van 1.570 gram per paar, gebruikt de 30 Course clincher een 26 mm hoge en 25 mm brede (21 mm interne breedte) tubeless-compatibele velg. Voor dezelfde prijs kan een 1490 gram 30 Course buisvormige wielset worden aangeboden. Beide wielen maken gebruik van de eerder beschreven 77/177-naafset.

Zipp heeft ook zijn snelgroeiende Tangente-bandenlijn bijgewerkt met de aankondiging van twee nieuwe breedtes: 28 en 30 mm. De 28 mm komt in 2 versies: de lichtgewicht (216 g), lage rolweerstand, hoge grip Speed-versie; en de hardere, zwaardere (260 g), duurzame versie van Course. Het 30 mm, 306 g wiel wordt alleen geleverd in de Course-versie. Bandenkosten zijn nog niet beschikbaar.
Zipp Tangente 28 (verlaten) en Tangente 30 (rechts) banden. Zipp

Alle nieuwe producten zouden dit najaar beschikbaar moeten zijn.