Reader's Rig. Mark's Intense Primer

Hallo, ik ben Marc. Ik ben in de jaren tachtig opgegroeid op het platteland van West-Pennsylvania. Zoals veel kinderen in die tijd ontdekte ik MX en BMX, en dat leidde tot een levenslange liefde voor alles met twee wielen. Ik had het geluk dat ik door het hele land kon racen en uiteindelijk mijn eerste baan in een fietsenwinkel kreeg. Ik kocht mijn eerste MTB in de eerste week dat ik daar werkte en heb sindsdien de N+1 mantra gevolgd. Na de middelbare school verhuisde ik naar Los Angeles om te racen en te fietsen en een paar bouwkundige diploma’s te behalen.

Voor mijn dagelijkse banen werk ik bij een architectenbureau in Los Angeles en geef ik les in architectuur en interieurontwerp aan twee lokale universiteiten. Het grootste deel van de afgelopen 30+ jaar race ik DH of Enduro en rijd ik op dual-sport motorfietsen. De afgelopen vijf jaar heb ik een aantal grote blessures opgelopen en ik wilde heel graag andere disciplines proberen. Ik begon een NICA XC-team te coachen en begon met bikepacking, en ik kon mijn eerste drie reizen maken. De BCT in AZ was een van de beste fietservaringen die ik ooit heb gehad, en dat jaar heb ik ook de Stagecoach 400 geprobeerd. Ik deed de eerste 140 mijl in 2 dagen voordat ik erachter kwam dat ik het niet zou halen in mijn toegewezen tijd. Ik kijk er naar uit om meer mensen in bikepacking te leren kennen en mijn eigen avonturen te creëren.

De Intense Primer 2017 is mijn huidige bikepacking-installatie. Hoewel het een vreemde keuze is, ben ik dol op het ontwerp en de esthetiek van Jeff Stebers. Het is de enige fiets met een veerweg van minder dan 165 mm. Hoewel ik mijn obsessie met het bouwen van de pijlkoker noemde, zou deze fiets mijn enige keuze zijn als ik één fiets moest kiezen. Ik heb deze fiets gebruikt om enduro te racen, XC te coachen, lange singletrack-epen te doen, en uiteindelijk heb ik alle tassen gemaakt en uitgerust voor meerdaagse avonturen.

  • Frame 2017 Intense Primer
  • Vork RockShox Pike 140 mm met Push Industries internals
  • Velgen Industrie 9 Trail 244
  • Naven Industrie 9
  • Banden Maxxis DHF 6 cm (voor) / Maxxis Agressor 6 cm (achter)
  • Stuur Easton Havoc Carbon 760 mm
  • Balhoofd Cane Creek
  • Crankstel Truvativ Descendant Carbon 170mm/28T
  • Pedalen Shimano XTR Trail
  • Cassette e*thirteen 12-speed 9-50
  • Derailleur SRAM GX
  • Remmen Shimano Saint 4 zuiger
  • Versteller(s), SRAM Gripshift GX
  • Zadel FXR
  • Zadelpen Rock Shox reverb Stealth 150 mm
  • Stuurpen Race Face Atlas 50 mm
  • Voortassen Rockgeist Barjam
  • Frametassen Rockgeist custom frametas, Medic en bovenbuistassen
  • Accessoiretassen Race Face wrap voor extra CO2’s en tube
  • Elektronica Belichting Sixpack-lamp, Rylo 360-camera op het stuur
  • Extra accessoires Topeak Java kooien en Versa Mounts voor vork

Mijn voorkeur voor bikepacking op technische singletracks is om deze fiets te gebruiken. Hij klimt als een bok, daalt zo snel als hij kan, en de fiets voelt bijna net zo goed beladen als gelost. Het heeft even geduurd voordat ik het tot een minimum had teruggebracht. Ik gebruikte ook een medium CamelBak om te kunnen bikepacken zonder zadeltas, zodat ik het zadel helemaal naar beneden kon laten vallen voor technische afdalingen. Dat gezegd hebbende, op deze laatste grote reis is het me gelukt om een stoel op de vorkpoot te dragen en zal ik er in de toekomst niet meer zonder doen. Ik kijk er echt naar uit om meer bikepacking-enthousiastelingen te ontmoeten en evenementen te doen en uitgebreide avonturen te creëren.

Stuur ons uw bikepacking rig